Leuk je hier te zien! Ik ben Angelique en heb een grote passie voor social media en vormgeving. Content moet vooral 'oogstrelend' zijn, want wij mensen zijn visueel ingesteld. Je houdt net iets langer de aandacht van iemand vast als je iets bijzonders laat zien.....en dat willen ondernemers graag!

Wil jij voor je bedrijf een super representatieve pagina op Facebook? Dat kan je gerust aan mij overlaten. Ik check de instellingen, zorg voor passende content en een omslagfoto waarmee je gezien mag worden. Natuurlijk kan dit ook voor al je andere social media kanalen, zodat je zelf je handen vrij hebt voor alles waar JIJ goed in bent.

Nieuwsgierig waar mijn passie vandaan komt? Lees dan verder...

profiel angelique

Laten we het hebben over kerstmis of over kunst, écht, wat dat betreft kan ik wel een ‘over the top dramaqueen’ zijn. Zo kitsch mogelijk alsjeblieft….daar kan ik enorm van genieten. Denk aan gekleurde lampjes, aan Mariabeeldjes, goud, vioolmuziek, Renaissance…oké, oké. Ik dwaal weer af 😉

Op Netflix noemen ze dat ‘meeslepend’.

Zakelijk gezien? Dan ben ik zo ‘recht door zee’ en nuchter als het maar kan! En dan komt storytelling om de hoek kijken, want dat is de manier om klanten een klik met je te laten krijgen. Die ‘klik’ wil ik wel, maar wat moet je vertellen? Ik heb daar heel lang tegenop gezien, ik dacht echt dat er niet zoveel te vertellen was. En wat doe je dan met je ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit?

renaissance
oorbellen liek's design

Er zijn een aantal goeroes op het gebied van Storytelling, denk eens aan Yvette Tick en Valerie Willemse. Deze prachtige dames laten samen met hun verhaal ook veel van zichzelf zien. En dat is mooi…want ze mogen er zijn!

Maar zo zit ik niet in elkaar, ik voel mij het prettigst op de achtergrond. Andere mensen een podium geven waarbij ik ze help om op dat podium te komen! Dat heeft te maken met de Drentse nuchterheid (al 24 jaar) en misschien ook wel met onzekerheid. Onzekerheid waar veel vrouwelijke ondernemers mee te maken hebben. En dat is dat de andere kant van de ‘Over the Top Dramaqueen’.

Schoonheid & Creativiteit; dat zit in mijn DNA

Een duidelijk voorbeeld daarvan is mijn eerste bedrijf, een sieradenbedrijf. Verliefd op alle mooie kraaltjes en een wereld van mogelijkheden om daar iets moois van te maken. Ik had een duidelijke stijl voor ogen waar KITSCH ook een deel van uitmaakte…ik vond het prachtig ♥ Maar voor dit soort sieraden is weinig markt. In Nederland houden we het bij een eenvoudig zilveren oorbelletje en doe vooral maar gewoon…dat is al gek genoeg.

De start voor het sieradenbedrijf kwam uit een heel andere hoek. Ergens in 2006 zag ik op internet een kleurenkaart voorbij komen toen ik naar kraamcadeau ’s zocht. Iemand bood een kleurenkaart aan met daarop de naam en geboortedatum van het kindje. Als je de kaart opensloeg, stond daar een beschrijving van de westerse astrologie en in de kaart zat een klein armbandje geplakt in de ‘kleuren’ die bij deze horoscoop hoorde. Het idee vond ik fantastisch, maar deze kaart (die ik inmiddels besteld had) zag er echt niet uit. Simpel papier, scheef geprint, niet uitgelijnd. Het was echt een teleurstelling, zo’n cadeau kon ik niet weggeven.

Dan maak ik dat toch zelf?

Ik maakte een plan over hoe deze kaart er uit moest zien en wat er in kwam te staan. En natuurlijk moest dat weer ‘Over the Top’ 😉

Op de voorkant een mooie afbeelding van het sterrenbeeld, Naam en geboortedatum in bijzonder mooie lettertypes. De binnenkant een beschrijving van de westerse en oosterse astrologie en een beschrijving van een combinatie van het astrologisch teken. Een ouder broertje of zusje werd ook vermeld in de kaart. Numerologie en ‘wat gebeurde er op deze datum in de wereld’ (thank you, Wikipedia). Deze kaart werd op dik papier geprint, gelamineerd en een uitsnede gemaakt waar het sieraad aan kwam te hangen. Een prachtig klein armbandje of een speenkettinkje aan een satijnen lintje.

uitsnede kleurenkaart
pink ribbon sieraden

Ik zei al, over the top, want ik vroeg hier maar rond de 20 euro voor. Heel veel liefde en kwaliteit voor weinig geld. Ik had zelf ook het idee dat mensen niet veel méér wilde betalen voor een kraamcadeau, dus bleef ik deze prijs hanteren. Best veel van verkocht, maar op een gegeven moment ging dit mij toch tegenstaan omdat ik veel tijd kwijt was voor weinig geld. In deze periode kreeg mijn lieve moeder borstkanker en moest ik voor mijn gevoel ‘iets doen’ met deze heftige emotie. In Amerika was ‘Pink Ribbon’ al een begrip en dat stond in Nederland nog in de kinderschoenen. Ik bestelde online roze kralen en vanuit Amerika de pink ribbon bedels. Ik ben als een malle armbanden gaan maken met als doel een gedeelte van de opbrengst te schenken aan een stichting die veel goeds deed voor vrouwen met borstkanker.

Avondenlang was ik aan het werk

En ik verdiende er ook leuk geld mee! Dus ‘hup’ geld overmaken naar een aantal kleine stichtingen die het geld goed konden gebruiken. (ook hier werd ik niet rijk mee, maar voelde wel enorm goed dat ik mijn steentje kon bijdragen).

Na een tijdje kreeg de stichting Pink Ribbon hier lucht van en nam contact met mij op. Er werd toch wel ‘dwingend’ verzocht om een bepaald percentage aan hen over te maken én ik mocht het roze lintje niet meer gebruiken in mijn online uitingen, dat moest een officieel logo van de stichting Pink Ribbon zijn. De lol was er snel van af! Ik doneerde aan kleinere stichtingen die liefdevol vrouwen met borstkanker een mooie dag bezorgden. Dat ‘mocht’ ineens niet meer. Of met heel veel haken en ogen. Ik was teleurgesteld, het laatste jaar dat ik Pink Ribbon sieraden maakte ontwierp ik een mooie armband in drie strengen met glasparels in de kleuren zwart, ivoor en roze. Deze werd gesloten met een grote gesp met daarop een zwarte organza strik. Deze werd echt héél veel verkocht! Het jaar daarop zag ik bij het Pink Ribbon sieraad van Stichting Pink Ribbon een enorme gelijkenis. Ik zal het nooit ‘hard’ kunnen maken, maar het leek verdacht veel op mijn succesmodel. Ik ben er toen mee gestopt, de liefde was er van af.

Ik had een grote opbergbox vol kralen in roze tinten, het kralenvirus had mij te pakken. Want als ik armbanden kon maken…dan kon ik de rest ook! Het was 2010, veel YouTube filmpjes bekeken van andere sieradenmaaksters, ingeschreven bij de KvK, en gaan!

Maar niet alleen sieraden maken, want hoe ga je deze verkopen? Ik ben mijzelf in een korte tijd van alles gaan aanleren; webshop aanmaken, foto’s maken van de sieraden, promoten op social media, waar kan ik het beste inkopen, hoe verpak & verzend ik de bestellingen, welke prijzen hanteer ik etc. Er is een atelier ontstaan vol met kralen en benodigdheden, een heerlijke plek om de mooiste sieraden te maken.

Hoewel ik enorm genoot van mijn tijd in het atelier, keek ik er altijd naar uit om mooie foto’s te maken van het sieraad, een pakkende naam te bedenken en deze goed neer te zetten op de sociale media kanalen. Je voelt het al aankomen! Schoonheid & Creativiteit vond ik niet alleen meer in de kralen en sieraden, maar vooral door online te zijn!

Voorzichtig ben ik gedoken in de wereld van Social Media, heb lessen gevolgd, seminars bijgewoond, boeken gelezen en ik vond het geweldig!

armband liek's design
liek communiceert

In 2016 heb ik nog geprobeerd om 2 bedrijven naast elkaar te runnen, maar dat werkte niet voor mij. Ik kan mijn volledige aandacht en energie maar aan 1 bedrijf geven. Vanaf 1 januari 2017 heb ik Liek’s Design sieraden ingeruild voor Liek Communiceert.

Afscheid van de kralen nemen? Dat heb ik heel lang voor mij uit geschoven, het is moeilijk om afstand te doen van zoveel mooie (over the top) glimmers. Het meeste heb ik nog staan in het atelier… kopen? 😉

 

Social Media Designer

Sinds kort heb ik deze naam op mijn kaartje staan, want dit past bij mij! Het is mijn doel om de ondernemer te laten stralen op social media door de zakelijke profielen representatief te maken. Ik maak veel werk van de eerste indruk! Denk aan een pakkende omslagfoto/afbeelding, alle instellingen gecheckt, regelmatig content plaatsen. Ik kan een dag aanschuiven bij de ondernemer om alles te laten zien wat belangrijk, maar de ondernemer kan ook besluiten om mij het beheer te geven. Samen bedenken we dan een plan, waarmee ik de ondernemer ‘ontzorg’. Wekelijks content op één of meerdere social media kanalen wordt dan door mij verzorgd, uiteraard altijd na goedkeuring van de ondernemer. Op verzoek ontwerp ik ook visitekaartjes, banners, spandoeken en vlaggen en kan je ook bij mij terecht voor e-mailhandtekeningen en nieuwsbrieven. Ik werk met Canva en Photoshop en kan je daar heel veel over vertellen!